Askastrof.

Klara sa en bra sak idag.
(edit: Klara säger många bra saker!)
Undrar egentligen hur mycket världens miljö vinner på vulkanutbrottet på Island?
Tänk alla dessa flygplan. Flera hundratalstusen.

Jag menar, en Earth Hour om året med lite släckta lampor är ju en fis i rymden jämte det här. Om nu en timme släckt om året kan hjälpa, varför då inte ställa in allt en dag om året. Tänk, inga flyg, inga tåg, inga bussar, inga bilar. En fri dag. En Earth Day. Jag skulle gillat!

Jag tror iallafall att vulkanutbrottet är världens sätt att sätta stopp.
Att rädda sig själv. Lite iallafall. Jag tänker tänka på det så iallafall.


Men jag har ännu en fundering, varför händer allting samma länder?
Island med kris och vulkanism och Polen som litegrann är landet man låter resa sig på tio för att sedan bli knockat igen. Och sen Afrika och alla u-länder förstås, men det är mer en konstant misär, som givetvis också är galet dåligt. Men ändå, Polen hade några århundraden då dom var sjukt starka. That's it. Dom har haft sina femton minuter, men sen fick det vara nog!

Nu ska jag och Jonas inviga balkongen för grillning.
Yum.



KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0