småstadsliv.

Det kommer nog inte som en chock för någon att jag gillar Söderhamn. Jag fick faktiskt en Söderhamns-vimpel i födelsedagspresent, hemmagjord och fantastisk. Men trots det vansinnigt vackra vårvädret och alla påskfirande människor idag så ser man ändå allt på ett annat sätt när man väl en gång gett sig av. Det är läskigt. Fascinerande. Och läskigt.

Snabb sammanfattning, south harbour
- en miljon pizzerior
- många gravida tjugoåringar
- oscarsborg
- bandy
- lite pingis

Fördelar med ett småstadsliv:
ett. Du känner folk.
Folk känner dig - du känner folk. Det finns alltid ett hej. Alltid någon att hänga med på krogen eller prata med på stan.
två. Storhelgsfester.
Speciellt Jul och påsk. Reunion deluxe.
tre. Second Hand.
Vet inte om det gäller alla småstäder, dock!
fyra. Närhet.
Gå överallt. Cykla. Max.
fem. Charm.
Här kickar småstäder ass. Ju mindre desto personligare desto charmigare.

Nackdelar med ett småstadsliv:
ett. Du känner folk.
Folk känner dig - du känner folk. Ibland vet folk mer om dig än du själv.
två. Möjligheter.
Eller snarare bristen. Just här är trenden, bo kvar=skaffa barn.
Vad ska man annars göra?
tre. Shopping.
Jag menar, idag efter en fika med Frida på Wayne's tänkte jag.. hm.. kanske ska gå en sväng på stan. Jag gick till Hollywood (klädaffär för er som inte vet) och sen var det liksom slut. På riktigt.

Nu är det godnatt.
Godnatt.


KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0