curlingkunskap

intensivt OS-tittande har väckt ett överaskande intresse för curling.
i en djungel av totalt oväsentliga regler (curling är bara massa regler) har jag lärt mig följande:

guard vaktsten, skydd framför
skotte bästa sten
skipper chefen, den som har sitt namn på laget
tjapp träff mitt på, så stenen som man nyss slog stannar.
vick en vick helt enkelt, tror jag.
dra långsam sten som man försöker placera där man vill (förslagsvis i mitten!)
kanada är visst bra på curling.
och kommentator-Elisbet har kanske tjugo gånger förklarat, och jag citerar;
man kan aldrig förhindra motståndaren sitt nästa slag, men man kan tvinga dom att göra ett svårt.
= statuera självklarheter.

och ikväll är det finaaaal!
och ikväll kommer världens bästa Frida hiiiiiit!




(exakt såhär lång tid tar det att gå till skolan:
echo chamber
rag doll
en ganska dålig kylie minouge-låt.)




KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0