Stor Fisk.

Till alla er som ännu lever i förtröstan och ovisshet.
Till alla er som ännu inte vet vad som ligger framför er.
Till alla er som mer än gärna glädjer er åt det lilla i livet,
eftersom ni ännu har det bästa kvar.

Helt enkelt, till alla er som ännu inte sett Big Fish,
här kommer nu ett litet mellaninlägg mitt i bloggsemestern.
Den enda semester jag kan glädja mig åt i sommar.

Nåväl, inledningen lovar kanske lite väl mycket.
Jag såg Big Fish någon gång när jag var mindre. Kanske 13-14 år. Det jag mindes från den gången var att jag tyckte den var jättebra, men i stort sett inte så mycket mer. Mindes att det var Tim Burton och allt vad som hör det till. Mindes slutet och något om en by inne i en skog a'la the village fast i utopi-versionen. Idag kom Frida över för filmmys (på min lediga dag!) och det blev Big Fish igen.

VILKEN UNDERBAR FILM!
Hade det funnits en extra nivå av versaler så hade jag använt den också.
Tim Burton är gud. Tim Burton är ett geni. Har Tim Burton fått någon Oscar än?
Han borde.
(Och hans fru är bra i alla roller hon gör! Två i denna!).
Se se se se se! Det är det bästa råd jag kan ge någon just nu.
Snyggare och charmigare film får man leta efter.






KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0