Etapp 2: ITALY, Pisa & Venedig

Aaah, Italienskt tangentbord. Mycket battre an franskt! Overlag ar mycket battre i Italien an i Frankrike. For det forsta: folk pratar faktiskt engelska har. Skarpning Frankrike! Det ar faktiskt dags att ni borjar lara er ocksa!

Fran Nice akte vi till Pisa, med stopp i Monaco och Genova. Pisa var fantastiskt. Jattemysigt och fint och jattemysigt igen. Tornet lutade fortfarande. Jag har ju redan tappat bort mina solglasogon (saklart!) och lyckades pruta till mig ett par nya for 3 euro. Fynd! Jag har dock inte kunnat anvanda dom an eftersom det vagrar sluta regna i Venedig... Efter en halv natt pa en tagstation i Pisa tog vi taget klockan fem igarmorse till Florens och sen vidare till Venedig. Venedig ar inte riktigt sa magiskt som jag hade inbillat mig att det skulle vara. Sjukt mycket grander och mysiga vrar. Allting ar bara grander och sma gator hars och tvars. Gondolerna ser man lite da och da men eftersom det regnar och regnar sa ar det inte sa mycket sant heller.

Men Italien har tva stora fordelar. Kaffe och mat! Mums.

Inatt tar vi en nattag till Wien, ar en natt dar innan vi aker till Prag.
Tva natter i Prag och sen till Berlin.
Sen om en vecka ar vi hemma igen! Galet!

Nu ar det bara tva minuter kvar pa mitt internet.
Dessutom vet italienare hur man kollar pa fotboll!

Hall mig garna uppdaterad om vad som hander darhemma!
Puss och kram och hall tummarna for att vadret ar battre i Osterrike!



KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0