Etapp 3: Österrike och Wien!

Passar pa att fylla pa med uppdateringarna nu när jag har tillgang till lite gratis internet pa hostellet där vi bor. Vi kom till Wien cirkus klockan nio imorse efter livets första nattagsupplevelse. Nattag är bra! Sov kanske inte som nagon Törnrosa, men nog var det sjukt smidigt! Rekommenderas starkt. Vi betalade för sittplats, vilket visade sig vara som sovplatser fast utan lakan och liknande. Vi har med oss egna lakan sa det gjorde faktiskt absolut ingenting.

Sa, Wien! I början var jag lite skeptisk till att vi överhuvudtaget skulle aka hit. Jag hade ingen som helst uppfattning om Wien eller Österrike. Men oj sa positivt överraskad jag blivit. Jag gillar Wien! Vädret är fortfarande under all kritik men det regnade inte idag och det kan faktiskt vara ganska skönt när det ända ska promeneras omkring en hel dag om det är lite kyligare.

Wien är en huvudstad och storstad och ser saledes ut som en huvudstad och storstad. Som i väldigt manga andra länder. Men ända med lite karaktär. Helt enkelt bra. Inte fantastiskt. Men ända över förväntan. Vi pausade pa ett fik för kaffe och himmel vad gott det var! Sen har vi varit pa världens äldsta zoo idag! Mycket kul! Allt fran koalor till grodor och giraffer.

I Österrike finns nagra sma Sverige-glimtar! Bland annat finns det ett ställe i staden som heter Schweden-platz och i tidningen fanns idag en artikel om säkerheten kring kronprinsessbröllopet. (Och som ni ser, Ä och Ö finns pa tangentbordet! Hurra!)

I morgon sätter vi oss pa taget (igen!) och aker till Czech Republic och Prag!
Om jag inta hade speciellt höga förväntningar pa Wien sa har jag verkligen desto högre pa Prag.
Hittills har jag bara hört lovord var gäller Prag, och inga milda sadana heller. Sa jag hoppas hoppas hoppas att vi ocksa kan bli lika kära i Prag som alla andra tycks vara (Det funkade ju sadär med Paris..).


Jag vet att uppdateringen vad gäller bland annat Franska Rivieran är ganska dalig men jag skriver ner en ordentlig sammanfattning när jag kommer hem sen!

Jag har aldrig haft sahär ont i fötterna i hela mitt liv heller. Vi bara gar och gar och gar och man kan till en början inbilla sig att pulserandet i fötterna ska ge sig efter ett tag. Lite som att vara jättetrött för länge, da blir man pigg igen. Men sa är det inte! Fötterna fortsätter att dunka flera timmar efter att man slutat gatt. Men man far se det som lite träning. Eller snarare ganska mycket träning. Och dessutom vore det sjukt trist att se en stad via en tunnelbana.

Nu ska jag lämna över datorn till Jonas och ga tillbaka till Änglar och Demoner.
Fast jag försöker hela tiden att läsa sakta för att det inte ska ta slut.

Bara bara tva stopp kvar pa luffen! Trist men ända lite skönt. Jag längtar efter falukorv och makaroner!

KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0