Tågluff 2010: sju, Prag!

Inte trodde jag väl någonsin jag skulle hamna i Tjeckien!
Prag var nog den stad som bäst levde upp till förväntningarna. Här snackar vi en stad med charm. Som jag har skrivit tidigare så får lätt storstäder och huvudstäder lite samma känsla och uttryck. Prag är inte en av dom. Det är faktiskt svårt att tänka sig Prag som en huvudstad överhuvudtaget. Det är mer en liten sagostad där man går omkring och myser dagarna långa. Kontor och stress verkar inte passa in alls i atmosfären, framför allt inte kring områder runt gamla delen av stan.


Mataffärer, mycket billigt.
Cirkapriser:
Läsk, 2 liter, 1 kr 40 öre
Chips, 150 gram, 6 kr
Öl, 50 cl, 5 kr


Jonas i ölets paradis!


Till och med jag var tvungen att dricka öl (smaka iallafall!)..
Vi ser ju alla hur gott jag tycker det är!


EisKaffee, mikket bättre!


Jonas höll sig dock stenhårt kvar vid den tjeckiske ölen.





Jonas hittade det här på kartan:


Stenberg utanför Stenberg Palace. En aning nöjd.




Åk till Prag! Ett litet tips!

KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0