att överleva en norrländsk supervinter

vinter delux i umeå - men nu tänker jag faktiskt påstå att det är nog, och nu är det nog över.

dags att summera:
snö - mycket
skidåkande - noll
skridskoåkande - noll
snölekande - en
snögubbar - noll
snöänglar - noll
sparkåkande - noll
pulkaåkande - noll

totalt antal dagar med täckbyxor - en

jag skämst lite nu.
nästa år får jag ta igen.


dags att räkna in våren:
sol när man vaknar - check!
ljust när man går hem från skolan - check!
bart på vägarna - halvcheck!
fågelkvitter - (veronika påstår så) så check!
noll snö - nej.
blommor - nej.
tygskor - check!
plocka fram vårkappan - nej.
äta lunch ute i solen - nej.
cykel - check!


solen är utan tvekan det bästa med våren.
jag tror alla har väderhumör, vare sig man vill eller inte.
på så sätt är det också det tyngsta på vintern.
jag klarar av kylan och snön - men mörkret är tungt!

men nu är det sol!
och nu ska jag bege mig till konstruktionsbyggande på skolan!

ska bara pussa på jonas först.


KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0