PÅSKÄGGSTÄVLINGEN 2010

Nu är det dags för årets omröstning.
En röst per person och man får självklart vara anonym.
Rösten läggs via en kommentar på detta inlägg och får gärna följas av motivering.

Vinnare utses på självaste påskafton, det vill säga lördag!

Av rättvisa publicerar jag inte respektive konstnärs namn för tillfället.
De tävlande är dock jag, Jonas, Anna, Gustav, mamma och pappa.
(mina ägg är självklart de bästa!)

TÄVLINGSBIDRAGEN, påskäggsolympiaden 2010:


Bidrag nummer ett: ägg på ägg


Bidrag nummer två: el niño


Bidrag nummer tre: Skräckägget


Bidrag nummer fyra: Klassikern


Bidrag nummer fem: Stjärnor och batik


Bidrag nummer sex: semifinal


Bidrag nummer sju: den ogravida


Bidrag nummer åtta: discokulan


Bidrag nummer nio: Äggton John


Bidrag nummer tio: Hönsmamman


Bidrag nummer elva: rymdägget


Härmed öppnas röstningen!
Lyssna till hjärtat.

KOMMENTARER


Namn: Anonym

jag röstar på nummer ett: ägg på ägg

2010-03-31 @ 21:44:02

Namn: Ginger

Jag röstar på Saik-Hv71-ägget!:)

2010-03-31 @ 22:35:07

Namn: Jonas

Bra ginger!!!!!! Fortsätt rösta anonymt på det fina ägget. Vet faktiskt inte vem det är som har gjort det mästerverket.

2010-03-31 @ 22:47:46

Namn: Karin

Vill bara uppmärksamma om att alla kommentarer syns som ipadresser när jag loggar in på bloggen. Så röstfusk fungerar tyvärr inte!

2010-03-31 @ 22:49:38

Namn: klair

ALLTSÅ! karin jag älskar din familj. och då har jag knappt träffat dom. mycket svårt att välja en favorit. får man rösta på ena halvan av ett bidrag? i så fall är det givet, men om man inte får det, så står det mellan discokulan och ägg på ägg. men i slutändan får det nog bli ägg på ägg, kändes ytterst kreativt och som att nån verkligen har försökt engagea med spacet utanför ägget, det är en relation mellan ute och inne, offentligt och privat.



så. ägg på ägg!

2010-04-01 @ 00:11:56

Namn: klair

jag känner även att äggton john borde ha hederspris.

2010-04-01 @ 00:13:01

Namn: ANONYM!!

Jag röstar här med på...Ägg på ägg! mycket klyftigt helt enkelt, mer ägg kan det knappt bli!



gillar även hönsmamman, hon har en tydlig andraplacering!



Vill sen höra vem som gjort vem. Saik-HV71-ägget var dock inte så svårgissat. eller?!



Glad Påsk på er i Söderhamn!

2010-04-01 @ 15:00:32

Namn: anonym

Helt klar vinst till "den ogravida". man blir glad av att bara titta på den!

2010-04-01 @ 20:50:27

Namn: framtidaäggmästarinnan

Röstar, utan tvekan, på ägg på ägg!

Ett mästerverk utan dess like.

2010-04-02 @ 11:15:49

Namn: Frida

Som övriga år har ni gjort väldigt fiina och kreativa ägg. I år faller min röst faktiskt på ägg på ägg! :)

2010-04-02 @ 11:33:44

Namn: Hönsmamman

På bilderna syns ju tydligt att hönsmamman är det bästa bidraget - upphovet till andra alla ägg som deltagarna sedan kunnat vara kreativa med...



Lägger ändå min röst på ägg på ägg. Fyndigt även om jag ju såg förvåningen när kladd och misstag ledde till något så tjusigt!



Linus röstar på diskokulan för den är finast men vill också ha ägg på ägg för då får man ju godis...

2010-04-02 @ 17:11:01

Namn: Ida och Lissen

Två röster på ägg på ägg!

2010-04-02 @ 17:41:05

Namn: Anonym Make

Den ogravida får min röst - ingen kompisröstning här inte!

Kommentar till signaturen klair: Roligt att du uppskattar familjen - men man kanske bör nyansera bilden av familjen lite.

Familjens interna omröstning vanns av SKRÄCKÄGGET!

2010-04-02 @ 17:57:48

Namn: pajalaharen

äggton john röstar jag på. hade väldigt gärna haft honom omkring mig jämt..hade blivit en gladare människa då tror jag. tyckte även skräckägget var härligt läskig. underbar tävling btw!!

2010-04-02 @ 23:22:50

Namn: Skräckäggsregisören

Jag tror många deltagare pga rädsla inte vågar rösta på skräckägget, men då tänker ni fel. Skräckägget hemsöker såklart de som INTE röstar. Mohahahah!

2010-04-03 @ 09:20:29

Namn: Emil Helmerson

Jag röstar på Äggton John! Och det har absolut ingenting att göra med att jag vill ha bra betyg... (;

2010-04-03 @ 21:09:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0