bejakning av tant

I vinter fyllde jag 20. Jag må ständigt höra att jag liten.. men i och med steget ur tonåren har jag på någon underligt sätt hamnat långt bortanför vuxenlivsintressen. Snarare handlar det om att jag blivit en tant. Helt enkelt.

Bevis 1. Valborgsmässoafton 2010. Sista april är klassisk festhelg. Många många ungdomars första fylla. Mycket musik, smällare, ofta fint väder, gärna grillat. Vad gjorde Karin på sista april? Jo! Lite kort förfest i arkitekthuset, lyssnade på en halv Deporteeskonsert och åkte hem. Somnade sött 22:30 och vaknade pigg som en lärka klockan 08 följande dag!

Bevis 2. Drömmar! Somliga drömmer om resor och äventyr. Andra drömmer om att bli 'någon', att bli inbjuden till diverse tillställningar och räknas som en Very Important Person istället för bara ett enkelt litet P. Själv drömmer jag om mitt café. Mitt lilla lilla fik (som Hanna döpt till 'käre värld'). Jag funderar på vad folk vill fika för gott, hembakat och inte halvfabrikat, vilka koppar jag ska ha i min udda-kaffekopps-samling och som sagt, vad cafét ska heta. 

Bevis 3. Söndagmorgon. Många spenderar söndagarna vertikalt i ett tyst, mörkt rum. Jag minns inte senast jag var det minsta bakfull. Inte senast jag var det minsta full heller för den delen. Istället äter jag och min kära pojkvän frukost (nybakta scones och te!) till Dickinsons Real Deal och är förvånadsvärt exalterade över alla dessa auktionsprylar. 

Bevis 4. Fritidsintressen. Jag är en fas-människa. Jag går igenom intressefaser. Går ofta all-in och tröttnar fort. Bara det faktum att min stick- och virkafas har hållt i sig i flertalet månader nu är ett starkt bevis i sig. Att jag dessutom värderar virkandet som en hobby säger ju allt.

Bevis 5. Fredagkväll. After-work. God mat. Lite vin. Efteråt? Tre timmars kaffe på Wayne's!

Så, tant! Punkt. Men det känns okej. Jag är en nöjd, ung tant.


KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0