En riktigt kopp kaffe.

(Jag har nog lite abstinens.)

En kopp riktigt gott kaffe kan rädda vilken dag som helst. 
Men min senaste insikt är att kaffe är farligt.

Min mamma var stenhård när jag började dricka kaffe för en sisådär fem år sedan. Mjölk och/eller socker var aldrig ett alternativ. Skulle det vara så skulle det vara på riktigt. Ännu ett bevis på att mamma oftast har rätt, och det tackar jag för nu. Kaffe dricks svart. Och jättevarmt.

Men nu till farligheten. Kaffe ger mig magont.
Jag har därför dragit ner till max en kopp om dagen. Sorg.

Så i min abstinens sitter jag och gottar mig i koppar. Koppar utan kaffe i.
Jag fullkomligt trånar efter Marimekkos Hetkiä/Moments men hittar den inte i nån affär!



Om någon stöter på en, säg till! 'caus I'm in löööve..
(jag svär att ordvitsen var ofrivillig! men ganska kul ändå.)

KOMMENTARER


Namn: Systeryster (den kritiska)

Tjena mittbena min galna syster! Nu när jag blivit en stammis här på din galna blogg har jag noterat att du galet nog verkar snöat in (kan vara ok - du bor ju trots allt galet långt norr ut) på ett visst ord... du som är så galet smart kan ju fundera ut vilket.



Galet mycket puss på dig så ses vi snart!



Ps å då ska du få se på GALET söt bebis!

2010-05-06 @ 21:43:23

Namn: Karin

Nu råkar det vara så att galet är ett galet bra ord!

2010-05-07 @ 11:16:31


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0