Little Miss Sunshine

Att se på film är överskattat. 
Det tar lång tid och man måste koncentrera sig för att hänga med. 
Det är också sällan man ser en film som är värd två timmar av ens uppmärksamhet. Faktum är att det görs mycket skit. Och jag lycket alltid hamna på skit-filmerna.
Nu är det dock så att jag hittat en lösning.


Klara! Klara har visst sett alla bra filmer som jag missat och därför har vi börjat med bra-film-kvällar för mig som tydligen inte sett någonting av värde (förutom Titanic och Dirty Dancing. Och Bodyguard..) Sakta men säkert går det. Lite synd om Klara som måste se om alla filmer för att vara snäll, men hon säger att hon vill det så jag tänker tro på det. (Klara, du är bra!).


För två veckor sen såg vi Amelie från Montmartre - helt klart en hit!
Idag såg vi Little Miss Sunshine - också en hit!
Bra-film-kvällarna har onekligen börjat bra.

Ingen skräck. Inga överdrivet känsloladdade gråtahjärtatursigfilmer. Bara bra, fin film.
Än så länge i alla fall.


Tredagarsvecka nu. Välkommet!


KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0