om att knyta ihop en säck.

Någon sa en gång till mig (det kan ha vart min kloka mor) att man måste först "knyta ihop så många säckar man kan". Det handlar om psykologi och psykiskt välmående. Ju fler saker på att-göra-listan man prickar av desto lättare blir sinnet. Om man gör det till en vana att alltid avsluta saker, ta itu med alla dessa småmåsten som är så lätta att låta vara, så behöver inte kroppen stressa upp sig och hålla flera saker i bakhuvudet samtidigt.

Så, idag har jag knutit ihop säckar.
Fixat och donat en massa bankärenden.
Installerat dosan till datorn.
Ringt Telia.
Betalat räkningar.
Lagat matlådor.
Och nu ska jag sätta mig och vika tvätt.

Inte många minuter, men så mycket mindre att göra sen.
Jag rekommenderar säckknytning starkt.


KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0