Tillägg till Diktatorslistan..

... förbud mot skönhetstävlingar upp till 18 års ålder.
Det är skrämmande och rent av livsfarligt. Mammor som återupplever sina förluster och missar genom sina barn. Och sen det här med komplex. Komplex är inte bra. Skönhetstävlingar är superläskigt.

I och för sig borde alla tävlingar med barn förbjudas, för föräldrar som tror dom kan täppa igen gamla ungdomsångestar genom sina barn finns i hockey, fotboll, (inte minst) dans och absolut allt annat du kan tävla i. Och jag vet av egen erfarenhet att discodanstävlingar är skönhetstävlingar i hemlighet. Dansen är bara en kostym. Och kostymen är också tävlingen.

Men man måste dra en gräns någonstans. Jag drar den vid tävlande i skönhet. Det är nog med det överallt ändå. Det sista världen behöver är acceptans för ännu mer. Sen får man hoppas att alla dessa föräldrar kan dra sig tillbaka och klippa navelsträngen mellan sig själv och sina barn. Fast det kommer antagligen inte hända någon gång inom den närmsta tiden. Snarare aldrig.


Tyvärr.

KOMMENTARER


Namn: Malin

Hej Karin, du har fin & enkel blogg. Ingen lust att hjälpa mej fixa min design?

2010-05-10 @ 16:05:51

URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/

Namn: Karin

Hej Malin! Först, tack och kul att nån läser! haha. Men helt ärligt så kan jag ingenting om blogg design. Kolla http://designhjalp.blogg.se/ och sen får man försöka klicka sig fram till det man undrar. Dessutom är din blogg fin tycker jag! :)

2010-05-10 @ 17:43:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0