Lördagskvällsfilosofi.

Med positivitet kommer man långt. Faktiskt.
Per automatik tycks vi ha taggarna utåt och dömer folk med en gång.
Det är något som tycks vara ett tema i mitt liv de senaste dagarna.

Så jag har gjort en liten sammanfattning.
Listor har blivit lite av en stående sak på bloggen, men det blir lite lättare att greppa.

Sagt och gjort, min lista över sånt som får ta på tok för mycket skit:

Rickard Olsson
Vad har folk för problem? Han är kunnig. Lite kul. Spontan.
Lill-Babs
Kvinnan hade faktiskt pippi-tröja på sig idag i Så mycket bättre.
Dessutom gör hon sin grej. Hon må var käck men låt henne.
För övrigt platsar alla i Så mycket bättre in i den här listan.
fortsätter på det spåret:
TV4
Public Service i all ära, men tv4 levererar.
Bonde söker fru, Berg flyttar in, Så mycker bättre.
Egentligen det enda jag egentligen ser på tv.
Kinamat
Återupptäckten av kinamat inträffade í helgen.
Mat som har en oförskämt dålig klang. Men det är ju gott.
Frityrhimlen, och du går garanterat därifrån med några kilo plus.
Men ändå. Gott.
Mjukisbyxan
Jag kan ha den här diskussionen hundra gånger.
Mjukisbyxa är inte ligga-hemma-sjuk.
Mjukisbyxa är idag-vägrar-jag-känna-mig-stiff och
idag-ska-bli-en-perfekt-söndag.
Jul
Överhypat och underskattat på samma gång.
Jag ska då iallafall frossa jul big time i år.
90-talsmusik
Det var hits av en anledning.
Det var hippt och det är hippt.
Man måste bara se bortom.. ja, en del.
Sen, hippt.
Harry Potter
Underskattning Deluxe.
Jag saknar honom.


Det borde vara förbjudet att skriva böcker som börjar med meningen "this is not an easy book" och det borde vara förbjudet att tvinga oss att läsa den. Det borde dessutom vara straffbart att tvinga oss att läsa den på två dagar + helg. Men jag har min vägra-skola-på-lördagkväll-princip så vad har jag gjort istället?

Hängt med Klara.
Ätit Fajitas, pratat om hockey, Bibeln och Pajala.
Två ränder på min pippi-mössa.
Kollan på en galet dålig film på trean.
Undvikit disk.
Ignorerat böcker.

Och det har varit riktigt bra!


KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0