Livsstil och sånt dylikt.

Sånt jag gärna äter nuförtiden:
Ostkrokar, alla dagar i veckan
Gorgonzola, camembert, marcarpone, blåmögel, vitmögel.. ost!
Smörgåskex och andra kex
Kaffe och choklad
Ballerina kladdkaka, doppat i kaffe!
Popcorn och gurka och dipp
Pizza, kebab och sånt strunt
Sushi
Tacos, framför allt cream fraisch och nachos
Sorbet, mmh..
Riskakor

Visserligen har jag även en nyfunnen crawing för kokt ägg och kaviar.
Och fil och müsli, vilket kvalar in på listan över det som är okej.


Man behöver inte vara ett geni för att inse att en livsstilsförändring är mer ett nödvändigt ont än ett val. Visserligen äter jag inte alls på långa vägar allt på listan, men själva problemet är att jag konstant liksom längtar efter allt detta skräp, oavsett hur mycket nyttigt jag äter i övrigt. Så, målet för hösten är - sockersuget bort! 

Kombinerat med fokus 'träning' i höst så ska det nog fungera ska ni se!
Så, målet är alltså, sockersug bort och konditionen välkommen tillbaka!


Och jag tycker faktiskt om mycket bra mat också.
Idag gjorde jag broccoli- och fetaostpaj med kalamataoliver. 
Recept och bild kommer snart!



KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0