Vad är det för en dag?

Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag! För det är Klaras födelsedag! Hurra hurra hurra!
Maxhängskidnappning på lunchen och tårtkalas ikväll. Känns som en bra dag.

Idag är tredje dagen med da-dunkande i huvudet. Jag skyller på valet. Det tär på kroppen att irritera sig hela tiden. Många blev iallafall engagerade av insändaren, och ännu har jag inte hört ett vettigt argument. Retoriken hos SD-anhängarna är det inget fel på, och nog kan man ta till "det-är-synd-om-oss"-argumentet om det blir knapert, men det är så tunt. Jag ser ju rakt igenom. Fattigdom, arbetslöshet, missnöje i samhället. Tydligen kan allt spåras tillbaka till ett överintag av invandrare. Vart är alla siffror? Vart är bevisen på att spekulationer är någonting annat än bara just.. spekulationer? Jag fick till och med kritik av nån välformulerad knutte som uttrycker att "du är väl säkert med i 'vi gillar olika'-kampanjen tänker jag". Jo, ja! Jag gillar olika. Framför allt gillar jag att övriga Sverige reagerar. Att reagera med ilska är ingen långsiktig lösning, men det är alldeles utmärkt för just nu.

Nu tänker jag släppa det här för ett tag och hoppas att huvudvärken släpper!

KOMMENTARER



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0